نماد الکترونیکی چیست‎ و چرا در طراحی سایت باید آن را داشته باشیم؟

نماد الکترونیکی چیست‎ و چرا در طراحی سایت باید آن را داشته باشیم؟

نماد الکترونیکی چیست‎ و چرا در طراحی سایت باید آن را داشته باشیم؟

با افزایش فروشگاه های اینترنتی آنلاین و گسترش خیلی زیاد طراحی سایت به منظور فروش محصول به صورت اینترنتی ، آرام آرام زمینه برای سئو استفاده و حضور کلاه برداران ایجاد شد .

کاربران اول از سایت های فروشگاهی که نماد اعتماد نداشتند خرید می کردند

ولی به لطف فعالیت بسیار خوب بعضی از فروشگاه ها کم کم این اعتماد ایجاد شد .

ولی متاسفانه بعضی آن را خراب کردند .

برای جلوگیری از هرج و مرج در اینترنت و این که هر فردی نتواند بدون داشتن تاییدیه و مجوز از مردم پول دریافت کند و کالای خود را به آنها بفروشد ، نماد الکترونیکی ساخته شد .

برای همین ما مقاله ای به نام نماد الکترونیکی چیست و چرا در طراحی سایت باید آن را داشته باشیم؟ نوشتیم.

نماد الکترونیکی چیست‎ و چرا در طراحی سایت باید آن را داشته باشیم؟

آشنایی با نماد الکترونیک:

نماد الکترونیک نشانه ‌ای نمادين به حساب می‌آید که به صورت انحصاری فقط برای مرکز توسعه تجارت الکترونيکي ایجاد شده.

و این اجازه را به کسب و کارهای مجازی می‌ دهد که برای فعالیت به صورت عمومی ممنوعیت هایی یا شرایطی داشته باشند.

سازماندهی کسب و کارهای فروشگاهی که قرار است با اعضا معامله مالی داشته باشند از هدف های اصلی سامانه نماد اعتماد الکترونیک است .

بر این اساس از هرج و مرج جلوگیری شده و ایجاد سایت های فروشگاهی جعلی به منظور کلاه برداری ، به میزان خیلی زیادی کاهش پیدا می‌کند.

چرا باید نماد الکترونیک بگیریم؟

احراز هویت و تأیید صلاحیت دو مورد مهم برای اعتماد سازی کسب ‌و کار شماست.

مطمئنا نداشتن نماد الکترونیک به معنای نداشتن هویت معتبر برای کسب ‌‌و کار اینترنتی در حال فعالیت است.

درضمن بانک‌ ها نیز به فروشگا‌ه های بدون نماد الکترونیک درگاه مستقیم پرداخت آنلاین نمی دهند و در صورت نیاز به عنوان مجوز صنف هم باید نماد اعتماد داشته باشید .

انواع لوگو نماد اعتماد الکترونیکی:

کیفیت و اعتبار سایت‌ ها در ای نماد با ستاره‌ نشان داده می ‌شوند. اندازه ستاره‌ ی بالاتر، نشان دهنده درصد بالاتر اعتماد و کیفیت بهتر در عملکرد وب ‌سایت است.

نماد موقت

این نماد به منظور سرعت بخشیدن به فرایند دریافت این نماد است و به وب سایت‌های فروشگاهی با حداقل مقیاس های موجود اعطا می ‌شود.

نماد دائم یک ستاره

پس از دریافت نماد موقت، فروشگاه را جهت دریافت نماد دائم بررسی می کنند .

کسب‌ و کارها برای دریافت نماد الکترونیک دائم ، باید مجموعه ‌ای از معیارها را داشته باشند تا تأیید شوند که در ادامه مطلب آن‌ها را نوشته ایم .

نماد دائم دو ستاره

مراحل اخذ نماد دائم دو ستاره از لحاظ معیارهای ارزشیابی کاملاً شکل نماد دائم یک ستاره است فقط فرق آن برای دریافت نشان دو ستاره این است که باید گواهی امنیت SSL داشته باشید.

آیا همه سایت‌ها باید نماد اعتماد الکترونیکی بگیرند؟

نه،فقط در حالتی که در سایت شما  خدماتی برای فروش ارائه شده باشد،مستلزم دریافت نماد اعتماد الکترونیک است.

سایت‌هایی مثل شخصی، شرکتی و سامانه‌هایی که عرضه محصول و خدمات ندارند نیاز به اخذ نماد ندارند.

مراحل دریافت نماد اعتماد الکترونیک چگونه است؟

اول ثبت ‌نام  در سامانه و فرستادن درخواست نماد با پر کردن فرم ‌های مربوطه.

ارزیابی درخواست نماد شما از طریق سامانه واگذاری نماد.

دستیابی به آدرس محل فعالیت شما و شماره تماس شما از طریق فرستادن کد اختصاصی به آدرس درج شده در بخش تماس با مای سایت کسب و کار اینترنتی شما.

این کد از طریق پست به آدرس شما فرستاده می ‌شود.

خود آزمایی الزامات نماد اعتماد که حاوی ملزوماتی است که سایت شما بر آن اساس بررسی می‌شود.

مانند نوع محصولات و خدمات ارائه شده ، نحوه ثبت مشخصات و ویژگی‌های محصولات و خدمات ، محتوا (تصاویر، ویدئو) ، بررسی تبلیغات و…

ارسال و بررسی اسناد فیزیکی .

تصویر مدارک از طریق دفاتر اسناد رسمی باید کپی برابر اصل شده و ارسال گردد .

بررسی نصب کد مجوز در سایت.

اعطای نماد.

شرایط دریافت نماد الکترونیکی:

۱. عرضه محصولات یا خدمات در سایت

نماد اعتماد تنها به وب سایت‌ هایی که خرید و فروش در آن صورت می‌ گیرد، تعلق می ‌گیرد.

اگر ترجیها در سایت خود درباره کالاها یا خدمات ‌تان اطلاع رسانی کرده‌ اید و امکان گرفتن سفارش آنلاین وجود ندارد، نیازی به دریافت نماد الکترونیک ندارید.

درضمن باید توجه داشته باشید که برای دامنه ای که خرید در آن انجام می‌ شود، درخواست نماد اعتماد کنید.

۲. ثبت قیمت محصولات یا خدمات

یکی دیگر از شرایط گرفتن نماد اعتماد ثبت مشخصات کالاها یا خدمات، از جمله قیمت و تعرفه محصول ارائه شده در وب سایت است.

همچنین عرضه اطلاعات خرید در قالب سبد خرید یا پیش فاکتور ضروری می ‌باشد.

۳. صاحب امتیاز دامنه

امتیاز دامین  یا دامنه باید به نام فرد درخواست دهنده نماد اعتماد باشد.

امتیاز دامنه فرد حقوقی ، به نام شرکت و یا یکی از اعضای هیئت مدیره آن به ثبت رسیده باشد.

اطلاعات صاحب تمام دامنه‌ ها در سایت Whois ثبت می گردد .

بعد از ورود به این وب سایت ، در باکس جستجو آدرس دامین وب سایت خودتان را وارد کنید و روی دکمه SEARCH کلیک کنید.

۴. تایید صلاحیت

برای اخذ نماد اعتماد باید صلاحیت شما از طرف پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا تایید شود .

نتیجه استعلام تایید صلاحیت در پرونده نماد اعتماد در سامانه درج میشود و از طریق ایمیل برایتان ارسال میشود

(در اینجا نیاز نیست کار خاصی انجام بدید، این مرحله توسط کارکنان ای ‌نماد انجام می ‌شود).

۵. حداقل سن ۱۸ سال ( و کارت پایان خدمت برای آقایان)

شرایط اخذ نماد اعتماد الکترونیکی داشتن هجده سال است.

در صورتی که فرد متقاضی کمتر از هجده سال داشته باشد ، ارائه حکم رشد از دادگاه ضروری می ‌باشد.

همچنین مدیر فروشگاه اینترنتی باید اصل کارت پایان خدمت یا معافیت ارائه دهد.

طراحی سایت با نماد اعتماد و بدون نماد

با نماد

از دیدگاه فروشنده : با توجه به اینکه فروشگاه شما نماد الکترونیکی دارد خیلی راحت مصرف کننده به شما اعتماد می کند و بهتر می توانید کسب و کار خود را ارتقا دهید.

از دیدگاه مصرف کننده : یک مصرف کننده خیلی راحت محصول مورد نیاز خود را خریداری می کند و خیالش راحت است که از یک فروشگاه با مکان ثابت محصولی را خرید کرده است.

بدون نماد

از دیدگاه فروشنده : فروشگاهی که نماد اعتماد ندارد زیاد نمی تواند فعالیت خوبی را داشته باشد چون مشتریان زیاد به او اعتماد نمی کنند.

از دیدگاه مصرف کننده : مصرف کننده مطمئن نیست که آیا جنسی که خریداری کرده است اصلی است یا تقلبی.

من هم فکر میکردم گرفتن نماد الکترونیکی زمانبر است اما الان فهمیدم اگر همه مدارک کامل باشد زمان زیادی نمیبرد.

چرا باید برای سایت خود نماد اعتماد الکترونیکی بگیریم؟

اکنون شاید بپرسید که مزایای دریافت نماد الکترونیکی چیست.

یکی از راه های اصلی جذب اعتماد کاربران به فروشگاه‌های اینترنتی، لوگوی نماد اعتماد الکترونیکی است.

با گرفتن نماد الکترونیکی فعالیت فروشگاه اینترنتی شما قانونی می‌شود؛

به طوری که مشتریان با اطمینان کامل از سایت شما خرید می‌ کنند.

 

یکی دیگر از ویژگی‌های داشتن نماد الکترونیکی، دریافت درگاه بانکی می ‌باشد.

شما می‌توانید با اداره پست قرارداد ببندید و سیستم تحویل در محل داشته باشید .

دقت داشته باشید که بدون گرفتن E-Namad، شما هیچ یک از این دو کار را  نمی‌ توانید انجام دهید.

 

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *