طراحی سایت فروشگاهی(توضیحی کامل در مورد قابلیتها و فواید سایت فروشگاهی)

طراحی سایت فروشگاهی

در این مقاله می خواهیم تجربه خود را در مورد طراحی سایت فروشگاهی با شما در میان بگذاریم.

در حال حاضر یکی از بهترین روشهای فروش محصولات استفاده از اینترنت و طراحی سایت فروشگاهی اینترنتی است.خیلی از سایت های اینترنتی فروشگاهی مکانی برای انبار محصولات ندارند وحتی محصولات غیر فیزیکی مثل کارت شارژ اپراتورها و…. را میفروشند. در حال حاظر این مدل سایت ها در ایران زیاد مورد توجه قرار گرفته اند. و بیشتر کاربران به ویژه قشر جوان جامعه ترجیح می دهند که از طریق اینترنت کالای مورد نظرشون را بخرند. پس به یکی از دلایل  طراحی سایت فروشگاهی اشاره کردیم.

با در نظر داشتن به آخرین گزارش اقتصادی شبکه الکترونیکی پرداخت کارت در سال ۱۳۹۵٫اکثر پیشرفت عملیات مرطبت به ابزارهای پذیرش اینترنتی با ۳۹٫۰۹ درصد بیشتر شده است. این عدد تا مهر ماه سال ۱۳۹۵ ، ۸۶/۵۱۳ هزار میلیارد ریال بود. این تعداد نشان از زیاد شدن میزان استفاده از پرداخت اینترنتی در ایران به جای پول فیزیکی دارد. و این مطلب بیان میکند که کاربران خرید از راه سایت های فروشگاهی اینترنتی هرروز در حال زیاد شدن هستند. این مبحث باعث شده تا صاحبان کسب و کار فیزیکی و حتی افرادی که واسطه قرار میگیرند. به فکرطراحی سایت فروشگاهی در اینترنت باشند.

طراحی سایت فروشگاهی

ایجاد سایت فروشگاهی

اولین قدمی که باید انجام بدیم ساخت سایتی است که ویژگی های کامل در حیطه فعالیت شما رو داشته باشه. شاید دارا بودن همه ی ویژگی هایی که یک شرکت ساخت سایت به شما معرفی می کند مناسب برای کسب و کارتون نباشه. ولی باید هرچیزی که برای مشتری شما مورد نیاز است را بشناسید و در فروشگاه خود بیاورید. به عنوان مثال اگر شما در فکر ساخت سایتی برای موبایل هستید باید بدانید این سایت بدون درنظر داشتن حق انتخاب مشتری. در زمینه رنگ، مدل و قیمت محصول بی نتیجه خواهد بود و مشتری را در خرید محصول مبهم و حتی محدود می کند.

دومین قدم رعایت کردن قواعد استاندارد طراحی سایت فروشگاهی می باشد. این قواعد اول برای هرچه مفید بودن و آسون بودن استفاده تمام اقشار از سایت. و در درجه دوم برای استاندارد سازی برای موتور جستجوی گوگل باید انجام بشه.چون بعد از ساخت سایت حتما نیاز به صفحه اول بودن در صفحات جستجو را دارید. اگر شما یک فروشگاه خوب با امکانات کامل هم داشته باشید. ولی نتوانید این امکانات یا ویژگی ها را به مشتری ها بشناسونید مطمئنا موفق نخواهید شد.

آخرین قدم و مهم ترین قدم طراحی سایت فروشگاهی :

راهکار برای شناساندن قابلیت های فروشگاه اینترنتی ساخته شده و شناساندن آن به کاربران می باشد. این راه رو از طریق دیجیتال مارکتینگ میشه انجام داد. برای دیجیتال مارکتینگ حتما برنامه ریزی داشته باشید و از تجربه و دانش کارشناسان در این زمینه بهره ببرید.

همه ی ابعاد و عملیات بازار را که بتوان با اینترنت و تکنولوژی وب انجام داد، بازرگانی الکترونیکی می گویند. بطور عمده کلمه تجارت الکترونیک اشاره به خرید و فروش الکترونیکی دارد که از راه شبکه های ارتباطی انجام می شود. اول خریدار یک مغازه مجازی را از اینترنت جستجو میکند و کالای را از طریق وب یا ایمیل سفارش می دهد. که در نهایت محصول را تحویل می گیرد.تجارت الکترونیکی یعنی انجام معاملات تجاری در قالب الکترونیکی.

تجارت الکترونیک، انجام همه فعالیت های تجاری با استفاده از شبکه های ارتباطی کامپیوتری، بویژه اینترنت است. بواسطه تجارت الکترونیک، تبادل اطلاعات خرید و فروش و اطلاعات مورد نیاز برای حمل و نقل محصولات با زحمت کمتر و تبادلات بانک با سرعت زیادتر انجام خواهد شد. شرکت ها برای رابطه با همدیگه، محدودیت های فعلی را نخواهند داشت و ارتباط آنها با هم راحت تر و با شتاب بیشتر انجام می گیرد. رابطه فروشندگان با مشتریان می تواند به صورت تک به تک با هر کدام از مشتری ها باشد البته با هزینه بسیار کمتر از تجارت سنتی.

سایت فروشگاهی چیست ؟

حالا به تعریف سایت فروشگاهی و طراحی سایت فروشگاهی میپردازیم.

سایت فروشگاهی به سایت هایی میگن که کالا های خود را به صورت آنلاین قرار می دهند.

فواید طراحی سایت فروشگاهی :

کاهش هزینه ها به علت عدم هزینه های رفت و برگشت

جذب کاربران زیادتر از سراسر ایران و فروش بیشتر

در دسترس بودن آسان

دادن خدمات بیشتر و موثرتر به مشتریان با هزینه کمتر

فواید فروش اینترنتی:

  • داشتن اطلاعاتی کامل و مفید از کالاها
  • به دست آوردن نظرات خریداران کالا و به طبع آن افزودن اطلاعات درباره سلیقه ی خریداران کالا
  • برقراری ارتباط با مشتریان و اطلاع رسانی و تبلیغات زیادتر به آنها
  • دادن خدمات مفیدتر و بهتر

امکانات جهت طراحی سایت فروشگاهی :

مقایسه کالا های مشابه رقیبان

استفاده از تصاویر

استفاده از جستجوگر ها در هر دسته از کالا ها

امتیاز دادن به خدمات

ارسال محصولات جدید

استفاده از سبد خرید

در ایجاد فروشگاه اینترنتی معمولا امکانات زیر داده میشوند :

سیستم مدیریت سایت همراه با سطوح کاربری مختلف با کاربری ساده

ایجاد مراحل سبد خرید اینترنتی به راحت ترین روش برای فروشندگان

استفاده از CTA برای افزایش فروش

بهینه سازی نرخ تبدیل

محتوای ناب و کاربر پسند

قابلیت تبادل نظر در رابطه با محصولات

گزاشتن تصاویر مختلف یا ویدئو درباره محصول

ارزیابی محصولات

جدول مشخصات فنی محصولات

سفارش محصول در کوتاه ترین زمان

ایجاد سبد خرید برای محصولات همراه با کد تخفیف

تبلیغات هدفمند و اطلاع رسانی از طریق ایمیل

دریافت پیشنهاد و انتقادات از طرف مشتری

امکان اتصال به درگاه های پرداخت اینترنتی

سرعت و امنیت لود بالا

مدیریت محصولات ،برندها ،مقالات ، کاربران ، سفارشات و اخبار به صورت مجزا

مدیریت سفارشات ،نحوه پرداخت ، نحوه ارسال کالا

جستجوی پیشرفته

گروه بندی محصولات

ایجاد سایت به صورت اختصاصی (عدم استفاده از اسکریپت های آماده)

طراحی سایت فروشگاهی به صورت بهینه سازی شده برای گوگل و رعایت اصول سئو در طراحی

ریسپانسیو

ساخت باشگاه کاربران

استفاده از شیوه های بازی سازی برای ایجاد جذابیت در سایت

در حال حاضر برای بازاریابی محصولات از شیوه هایی مانند Afilliate هم استفاده می شود. که موجب بالا رفتن فروش سایتتون خواهد شد.

مواردی که برای محتوای طراحی سایت فروشگاهی باید رعایت کنیم:

لود شدن سریع هر صفحه

واقعیت جالب:

 اگر بالا آمدن بیشتر از ۳ ثانیه زمان ببرد تقریبا ۴۰٪ از خریداران آنلاین از فروشگاه اینترنتی شما بیرون میرن. برای جلوگیری از از دست دادن تعداد زیادی از کاربران سایت، شما باید کاری کنید که همه محتوای سایت را سریع بارگذاری کند. در این صورت شما ریزش کاربران را خواهید دید.

 نگران نباشید:

کاملا امکانش هست که یک سایت جذاب با امکانات خوب داشته باشید بدون آنکه کاربرن شما با بی حوصلگی بخواهند از آن رد بشند. با ابزار پلاگین ها، شبکه های تولید محتوا و ترفند های پلتفرم خاص و فشرده سازی،می توانید اطمینان داشته باشید که حتی بزرگترین و با کیفیت ترین تصاویر و عناصر گرافیکی شما بارگذاری می شوند.

از تصاویر روشن و زیبا استفاده کنید

یک کالا را با جزئیات مشخص کنید،عکس مناسب می تواند کالای شما را از همان اول به فروش برساند. البته، محتوای سایت شما نباید تنها روی یک یا دو تصویر بزرگ در صفحه اصلی متمرکز شود.

حفظ طراحی سایت فروشگاهی

فایل های تصویر بزرگ خود را فشرده سازی کنید. خدماتی مثل io و TinyPNG به شما این امکان را می دهد تا این کار را فقط در چند ثانیه انجام دهید.

مطمئن شوید که میزبانی شما مناسب است. اگر تمایل دارید می توانید با کاربران خود در رابطه با ارتقاء سایت خود صحبت کنید.

به شبکه های تحویل محتوا مانند CloudFlare نگاه کنید. که نسخه های ذخیره شده از فروشگاه خود را به بازدید کنندگان از یک سرور محلی ارائه می کنند.

طراحی سایت فروشگاهی با امکانات سایت دیجی کالا و بامیلو

سایت دیجی کالا قویترین سایت فروشگاهی در کشور می باشد که امکانات فراوانی دارد. و می تواند الگوی خیلی خوبی برای ایجاد سایت فروشگاهی باشد. این سایت تقریبا همه ی ویژگی های اصلی و جانبی فروشگاه های اینترنتی را در خود دارد.و در این مقاله می خواهیم امکانات این سایت را برای شما بگوییم تا نگرش بهتری از امکانات سایت فروشگاهی داشته باشید.

در قسمت پایین امکانات طراحی سایت فروشگاهی را برای شما به صورت بخش به بخش معرفی می کنیم:

روش جستجوی پیشرفته و فیلتر بر اساس دسته بندی در طراحی سایت فروشگاهی

سیستم جستجوی پیشرفته بر اساس دسته بندی وب سایت دیجی کالا بسیار قدرتمند می باشد. و به شما اجازه می دهد که در هر دسته بندی از سایت که قرار دارید بتوانید مطالب مربوط به آن دسته بندی را جستجو کنید. برای نمونه در صورتی که در دسته بندی پوشاک هستید می توانید تعداد جوراب و سایر فیلدهای مربوط به پوشاک مورد نظر خود را در بین پوشاک های موجود جستجو کنید. و یا اگر در قسمت لب تاپ هستید می توانید پردازنده و سایر فیلدهای اختصاصی مرتبط به این دسته بندی را جستجو کنید. این ویژگی سایت بسیار پیچیده می باشد و کنترل پانل کاملی باید برای آن در بخش مدیریت ایجاد گردد.

روش مقایسه کالا ها

این قابلیت به اعضا امکان این را می دهد که در هر دسته بندی از سایت بین دو یا تعداد زیاد تری از کالا ها را با هم مقایسه نماید. تا اعضا بتوانند با دید بهتری کالای مورد نظر خود را خریداری کنند. همچنین این سیستم فیلدهای مختلف چند کالا را در رو به روی هم قرار می دهد تا دیگر نیازی نباشد کاربر برای مقایسه بین دو محصول چند صفحه مختلف را باز نماید.

روش پیگیری محصول

این قابلیت به اعضا امکان این را می دهد تا اگر خواستند از روند تغییرات قیمت و به روزرسانی کالای خاصی اطلاع داشته باشند در خبرنامه مربوط به محصول عضو گردند تا با تغییرات جدید در قیمت و سایر مشخصات کالا ایمیلی به اعضا فرستاده شود.

اضافه به علاقه مندی ها

این قابلیت به اعضا امکان این را می دهد تا بتوانند کالای مورد نیاز خود را به علاقه مندی های خود اضافه کنند تا در صورتی که لازم بود بتواند سریع به آن دسترسی داشته باشد. همچنین در صورتی که کاربران وارد سایت شده باشند علاقه مندی های آنها در ورودهای بعدی او ذخیره می گردد و به این صورت می تواند به کالای مورد نظر خود راحت تر دسترسی پیدا کند.

رای دهی و نظرات پیشرفته

سایت های فروشگاهی متوسط قابلیت نظرات و رای دهی دارند ولی سایت دیجی کالا نسخه پیشرفته آن را دارد. و به این صورت است که اعضا می توانند روی نظرها رای دهی کنند و همچنین رای دهی آنها بر روی چند المان مختلف می باشد.

نمودار قیمت

نمودار قیمت افزایش و کاهش قیمت محصول را به صورت یک نمودار در صفحه محصول نمایش می دهد تا کاربر بتواند اطلاعات بیشتری از محصول داشته باشد.

 

امکاناتی که سایت دیجی کالا ندارد و پیشنهاد می گردد برای سایت حتما در نظر گرفته شود

نسخه موبایلی سایت و ایجاد سایت به صورت ریسپانسیو موردی است که در عصر حاضر اهمیت بسیار بالایی دارد. مورد اصلی آن این می باشد که حدود ۵۰ درصد از کاربران امروزه از موبایل برای رفتن به سایت استفاده می کنند و همچنین گوگل و سایر موتورهای جستجو وجود نسخه موبایلی وب سایت را به عنوان یکی از المان های رنگ دهی وب سایت ها قرار می دهند و در صورتی که سایت نسخه موبایلی داشته باشد رنگ بهتری در موتور جستجو خواهد گرفت.

در نهایت برای در نظر گرفتن ویژگی های سایت فروشگاهی خود حتما با کارشناسان طراحی سایت مشورت نمایید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *