شبکه های اجتماعی چگونه بر سئو سایت تاثیر می ‌گذارند؟

شبکه های اجتماعی چگونه بر سئو سایت تاثیر می ‌گذارند؟

شبکه های اجتماعی چگونه بر سئو سایت تاثیر می ‌گذارند؟

در این مقاله درباره شبکه های اجتماعی چگونه بر سئو سایت تاثیر می گذارند؟

برایتان مطلب گزاشته ایم امیدوارم بعد از خواندن این مقاله تاثیر شبکه های اجتماعی برسئو سایت راکامل درک کرده باشید.

و به هیچ وجه تاثیر شبکه های اجتماعی را در سئو سایتتان نادیده نگیرید.

تحقیقات زیادی در رابطه با وابستگی سیگنال‌های شبکه‌های مجازی و رتبه‌بندی وب سایت‌ها صورت گرفته.

که جدا از فرق هایی که در نتایجشان وجود خواهد داشت.

کاملا واظحه که ارزش سیگنال‌ها یا امواج الکتریکی در طول زمان زیاد شده است.

شبکه اجتماعی چیست؟

شبکه مجازی به معنی سرویس هایی است که به شما اجازه می دهد تا با اشخاص دیگر

(آشنایان،همکاران،خانواده، دوستان) در ارتباط باشید.

در گروه هاوکانالهای موردپسند خود عضو شوید،پستهای آنها را نگاه کنید و نظرات و پستهایتان را با دوستان اشتراک گذاری کنید.

در حال حاضر شبکه های مجازی مثل،فیس بوک،گوگل پلاس،توییتر،لینکدین جزو محبوب ترین شبکه های مجازی هستند.

سئو به دو قسمت سئو خارجی و سئو داخلی تقسیم می شود، سئو داخلی سی درصد و سئو خارجی هفتاد درصد از سئو را در بر می گیرند.

شبکه های مجازی ده درصد از این هفتاد درصد را شامل می شوند.

شبکه های اجتماعی چگونه بر سئو سایت تاثیر می گذارند؟

شبکه های اجتماعی چگونه بر سئو بر سئو سایت تاثیر می ‌گذارند؟

هر سیگنالی که از فضای مجازی به خصوص  گوگل پلاس و تویتر دریافت گردد در سئو و رتبه وب سایت تاثیر دارد.

فضای مجازی به‌صورت غیرمستقیم و مستقیم بر رتبه‌بندی وب سایت‌ها و هم چنین بر سئو سایت در موتورهای جستجوگر گوگل تاثیر می‌گذارند.

تاثیرات مستقیم:

کاربرانی  که برند شما را در شبکه های اجتماعی لایک می‌کنند

تعداد به اشتراک‌گذاشتن مطالب در فیس‌بوک

تعداد فالوئرهای شبکه های اجتماعی

تعداد  TWITکه اسم تجاری شما را منتشر کرده یا لینک ‌سایت شما را در آن قرار داده.

تاثیرات غیر مستقیم:

فزونی Inbound Link به خاطر مراجعه بیشتر و آگاهی مخاطبان از نام تجاری شما

زیاد شدن کامنت های مثبت برآمده از رضایت بیشتر کاربران است

کاهش قیمت بازاریابی آنلاین، افزایش زمان ماندن مخاطب در وب سایت و نگاهی دوباره از ‌سایت شما.

سیگنال های دریافتی از شبکه های مجازی به چه معناست؟

منظور از سیگنال های شبکه های اجتماعی می تواند هر چیزی باشد که درون نتوورک های اجتماعی به نفع شما رخ می دهد، این سیگنال می تواند ریتویت یا لینک یا اشتراک گذاری مطالب و … باشد.

ولی برندینگ از راه فضای مجازی تاثیر زیادی را در بهینه سازی و رتبه بندی سایت دارند.

تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو:

۱٫از سایتی که رتبه بالایی دارد به سایت شما نیز لینک داده می شود.

۲٫می توانید کالاها یا مقاله های سایتتان را به اعضا معرفی کنید.

۳٫محتوای شما زمانی که می خواهید آن را انتشار کنید، به صد ها نفر نمایش داده میشود.

۴٫مطالب شما بیشتر به اشتراک گذاری می شود.

۵٫فضای مجازی به طور غیرمستقیم بر روی لینک ها ی شما تأثیر می گذارد و البته ترافیک سالت شما را افزایش می دهند.

۶٫کاربران سایت می توانند از کشورهای مختلف و با زبان های مختلف باشند.

۷٫امکان برگشت دوباره ی مخاطبان سایت خیلی بالا می رود به این دلیل که شما هر دفعه مقاله هایتان را به تعداد زیادی از مخاطبان میفرستید و باعث مراجعه دوباره آنها به وب سایت خود می شوید .

۸٫هر بار که محتوای خوب و مفیدی را می فرستید، امکان گرفتن کاربرانِ پایدار را بیشتر می کنید.

۹٫لینکها یا محتوای سایت شما،حتی قبل از اینکه سایتتان را به هاست ببرید در موتور جستجوی گوگل دیده میشوند.

۱۰٫کاربران همیشه از صفحه اول وب سایتتان وارد نمی شوند و ورود از صفحه های مختلف صورت می گیرد.

۱۱٫بالا رفتن بازدید، قرار گرفتن یک مقاله در فضای مجازی باعث می شود آن مطلب پربازدید و پر بیننده شود.

و اشخاص را به مقاله ی لینک شده در وب سایت هدایت می کند.

۱۲٫محیط خوبی برای ایجاد برندسازی می باشد.

در ادامه ی مقاله ی شبکه های اجتماعی چگونه بر سئو سایت تاثیر می ‌گذارند؟ آینده شبکه های اجتماعی را بررسی میکنیم.

آینده شبکه‌های اجتماعی چگونه است؟

با توجه به اینکه مرورگر گوگل به‌روزرسانی‌های خود را اطلاع نمی دهد.

ولی تجربه ای که ما در این زمینه داریم نشان میدهد که سیگنال‌های رسانه های مجازی به طور شگفت آوری از لینک در الگوریتم‌های رتبه‌بندی تبدیل شده‌اند.

اگرچه از معیار اهمیت این لینک‌ها اطلاعی نداریم و نمی‌توانیم با قاطعیت در رابطه با کاهش اثر لینک‌های ورودی و خروجی در الگوریتم رتبه‌بندی سخن بگوییم.

ولی می‌توان انتظار داشت که اثرات مستقیم و غیرمستقیم سیگنال‌های فضای مجازی به‌عنوان یک مقیاس ارزیابی سایت‌ها در آخر از لینک‌ها بالاتر رود.

حال در پاسخ به سوال شبکه های اجتماعی چگونه بر سئو سایت تاثیر می ‌گذارند؟ الان تک تک شبکه های اجتماعی را بررسی میکنیم.

بررسی تاثیر شبکه های اجتماعی در سئو:

فیس بوک

فیس بوک در عصر حاضر قدرتمند ترین شبکه ی مجازی دنیاست .

اما اکثر متخصصان می گویند که فیس بوک آنچنان که باید در سئوی سایت اثری ندارد و این شبکه‌ی مجازی تنها بعضی از شاخه های سئو را شامل می‌شود .

مطالب گذاشته شده در فیس بوک را می توان به اشتراک گذاشت.

افزایش سئو وب سایت شما در گرو آن است که کاربرانتان محتوای گذاشته شده در صفحه فیس بوکتان را اشتراک گذاری کنند.

راه حل اصلیه ایجاد محتوا در فیس بوک بر مبنای ساخت محتوای قابل اشتراک گذاری استوار است

موتورهای جستجو بر اساس مقدار به اشتراک گذاری محتوای شما و بحث و گفتگو در این مورد،به رنکینگ محتوایتان می‌پردازند.

و موفق شدن شما در این عرصه در گرو فهم کاربران فیس بوک شما است.

بنابراین هرچه مخاطبان فیسبوکتان را در به اشتراک گذاشتن  مطالب و گفتگو در مورد آنها تشویق کنید.

محتوای شما از نظر موتور جستجوگر گوگل با اهمیت تر است .

گوگل پلاس

چون شبکه مجازی گوگل پلاس به خود شرکت گوگل تعلق دارد.

خیلی از افراد این باور را دارند که گوگل به مقاله هایی که در گوگل پلاس گذاشته می شود ارزش بیشتری قائل می شود.

در فیس بوک بحث در محتوای منتشر شده و به اشتراک گذاری مطالب برای گوگل ملاک است.

اما گوگل پلاس مطالب و لینکی که شما در پستتان می گذارید تا به سایتتان متصل شوند ملاک قرار داده میدهد.

این مطالب و لینک ها در گوگل نمایش داده می شود .

اگر مخاطبان با زدن ” +۱‌ ” به آن مطلب امتیاز بیشتری بدهند، محتوای شما به عنوان یک محتوای بی نظیر و ناب از نظر موتور های جستجوگر گوگل جلوه خواهد داشت.

تا به اینجا تاثیر دو تا از شبکه های اجتماعی را خواندیم در ادامه جواب سوال شبکه های اجتماعی چگونه بر سئو سایت تاثیر می ‌گذارند؟ را کاملتر میکنیم.

توییتر

اول از همه باید بدانید که توییتر از فیس بوک بهتر است.

رمز موفقیتتان در توییتر این است که لینک و مطلب به اشتراک بگذارید.

یک گروه قوی با کسانی که در توییتر هستند تشکیل داده و آنان را تشویق کنید تا مطالب به اشتراک گذاشته ی  شما را باز توییت کنند.

اینستاگرام

اینستاگرام هم مثل دیگر پلتفرم ها می‌تواند اثر خیلی زیادی در سئوی سایت داشته باشد.

در هر روز هزاران عکس یا کلیپ در این شبکه مجازی اشتراک گذاری می شود.

این روز ها عکس یکی از مهم ترین عامل در سئوی سایت در نظر گرفته می‌‌‌‌شود.

پس با به اشتراک گذاشتن عکس ها در اینستاگرام حتما اثری بیشتر از چیزی که انتظارش را داریم بر سئوی سایت و الکسای سایت و وبلاگ شما خواهد داشت.

سعی کنید در هنگام پست گذاشتن در اینستاگرام نکات زیر را به خوبی رعایت کنید:

۱- اگر میخواهید محتوایتان بهتر دیده شود از هشتگ استفاده کنید.

۲- موقعی که میخواهیدعکس رابه اشتراک بگذارید،یک لینک معتبر به سایت خود و دیگر اکانتهایتان در شبکه های مجازی بدهید.

۳- عکس هایی را به اشتراک بگذارید که مرتبط با برند و کسب و کارتان باشد.

۴ – میزان دنبال کنندگان در اینستاگرام هم مثل توییتر بسیار زیاد است.

پس سعی کنید با دیگر کاربران این شبکه مجازی یک شبکه ی ارتباطی تشکیل دهید.

برای موفقیت در اینستاگرام باید مدبر و خلاق باشید.

یعنی باید عکس هایی را با خلاقیتتان بسازید که به خوبی بازگوکننده ی نام تجاریتان باشند.

درضمن باید با یک استراتژی هوشمندانه بتوانید از این ظرفیت برای کشاندن کاربران از پیج اینستاگرام به صفحه سایت استفاده کنید.

پس فهمیدیم که شبکه های اجتماعی چگونه بر سئو سایت تاثیر می ‌گذارند؟

شبکه های اجتماعی موبایلی مانند لاین،وایبر، تلگرام ، واتس آپ و …

همانطور که می دانیم اکثر مردم حداقل در یکی از شبکه های اجتماعی عضو هستند.

ساخت گروه در شبکه های مجازی به شرکت های تجاری و تبلیغ کنندگان کمک شایانی می کند

که جدا از معرفی کسب و کار و محصولات خود ، با مخاطبان خود در ارتباط بوده و می توانند خبرهای جدید را به مشتریان اطلاع دهند­­­.

مقاله ی شبکه های اجتماعی چگونه بر سئو سایت تاثیر می ‌گذارند؟ هم تموم شد حالا که متوجه شدید شبکه های اجتماعی چگونه بر سئو سایت تاثیر می ‌گذارند؟ پس اگه تا الان اکانتی در شبکه مجازی نداشتید زودتر بروید درست کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *