تولید محتوا(انوع و نحوه تولید)

مفهوم تولید محتوا چیست؟

جملات و دست نوشته های متعددی را در زمینه ی تولید محتوا شنیده ایم  این که چگونه این محتوا به پول تبدیل میشود نکته ای حائز اهمیت است که اگر خوب به آن توجه شود جیب ما را پر میکند.

تولید متوا کلمه ای غریب است که به طور جامع و کامل درک نشده است و وقتی از تولید محتوا صحبت میکنیم افراد دست نوشته های روزنامه ها را به خاطر میآورند که به طور کلی حوصله سر بر خسته کننده و ملال آور است. اما جمله ای معروف از بیل گیتس جامعه فضای مجازی را بر آن داشته است که اهمیتی ویژه ای به تولید محتوا بدهند. بیل گیتس گفته است که محتوا پادشاست.

انواع محتوا :

محتوای متنی

محتوای ویدویی

محتوای تصویری

محتوای صوتی

اما این که محتوا چگونه منجر به کسب ثروت میشود روش های متعددی را شامل میشود که در زیر به شرح آن میپردازیم

روش اول: فروش مستقیمدر این روش، محتوای تولید شده، قیمت‌ زده میشود و بدون واسطه فروخته می‌شود.

زمانی که شرکت ادوبی، هر نسخه از نرم افزار خود را می‌فروشد، زمانی که یک ناشر، تک به تک نسحه های کتاب‌هایش را می‌فروشد،‌ زمانی که یک قالب طراحی وبسایت یا یک مجله الکترونیکی در اینترنت به فروخته میشود ، هنگامی که برای دانلود یک نرم‌افزار  یا اپلیکیشن موبایل، تراکنشی صورت میگیرد، یک محتوا به صورت مستقیم فروخته شده است.

 

روش دوم : پرداخت حق عضویت

حتما با سایت هایی مواجه شده اید که دیدن بعضی از مقالات سایتشان به عضویت پولی محدود شده است؟

برخی از وبسایت ها هم برای محتوای ویدیویی تولید شده که گاها هفته به هفته یا ماه به ماه اپدیت میشوند از شما پول میگیرند، مثلا هزار تومن بده و تا سقف ۵گیگ هر چه دوس داری دانلود کن، این شیوه بسیار پردارامد و کارامد میباشد مخصوصا برای تولید محتوای صوتی و تولید محتوای ویدیویی.

بسیاری از سایت های دانلود به این شیوه کار میکنند و کسب درامدشان گاها بالای چند ده میلیون تومان در ماه میباشد. اصل تجمیع که بعدا به آن خواهیم پرداخت رمز موفقست این کسب و کار هاست.

سایت متمم یکی از سایت هایی است که سرکرده تولید محتوا در قالب های مختلف متنی ، صوتی و ویدیویی به ویژه محتوای متنی است. این سایت با عضویت پولی که برای کاربرانش قرار داده است سالانه چند ده میلیون تومان درآمد دارد. البته فقط از همین یک مورد یعنی عضویت پولی!

 

وبسایت های متعددی را میشناسم که از طریقی که توضیح داده شد به کسب درآمد میپردازند، شما نیز می توانید با تولید محتوای انبوه ماهانه به درآمد های زیادی برسید.

البته کمی سخت به نظر میرسد تنها بتوانید این همه محتوا تولید کنید. یکی از نکاتی که نمیتوان از آن گذشت استفاده از چندین نویسنده ی کار آزموده و زبردست میباشد که میتواند ، تولید محتوای متنی ،محتوای ویدیویی را برای شما آسان کند. این که در چه حوزه ی کاری فعالیت میکنید نیز پراهمیت است. ممکن است محتوای از نظر کمی کم ولی با کیفیت بسیر بالا استفاده کنید و افراد زیادی علاقه مند به خواندن مطالب شما شوند.

در این شرایط نوشتن مطالب به صورت تنهایی و با استفاده از دانش فنی شما کافی و جذاب میباشد و میتوان امیدوار بود که ترافیک سایت شما به زودی بالارود.

روش سوم:تبلیغات

برخی از محتواهای تولید شده کاملا رایگان در اختیار کاربران سایت و یا اپلیکیشن و یا کانال تلگرامی قرار میگیرند. اما هیچ محتوای رایگانی بی علت نیست، در واقع شما وارد بازی برد برد شده اید و  از فضایی که در کنار آن قرار می‌گیرد، برای تبلیغ استفاده می شود. سایت‌های خبری، عمدتاً بر اساس این مدل تولید محتوا، درآمدزایی می‌کنند. برخی از کانالهای تلگرامی جوک و سرگرمی نیز به همین شیوه کسب درآمد میکنند.

محتوای رایگان وقتی در اختیار کاربر قرار گیرد ناخواسته منجر به ترافیک روی سایت یا شبکه های اجتماعی میشود، برخی از سایت ها با قرار دادن فضای خالی بین متون به بنرهای تبلیغاتی به کسب درآمد از طریق تبلیغات میکنند. وبسایت زومیت از جمله سایت هایی است که در زمینه IT توانسته درامد چند صد میلیون تومانی فقط ازین طریق داشته باشد.

روش چهارم:

محتوای ویروسی یا وایرال

محتوای ویروسی با دو هدف عمده توتولید میشود،هدف اول که کمتر استفاده میشود برای تخریب نام برندهاست. شاید به گوشتان رسیده باشد که ” لطفا سریعا اطلاع رسانی کنید، گوشت های آلوده شرکت فلانی جان دو نفر را گرفت و سه نفر هم وضعیت بدی دارند”  معمولاً این گونه اخبار هرچند غیر واقعی هستند.

اگر کمی زیرکانه تنظیم شوند به شدت ویروسی هستند و به سرعت بین مردم پخش می‌شود. حتی اگر خبر تکذیب هم شود، تعدا زیادی بر این باور میمانند که این اخبار واقعی بوده و تنها میخواسته اند از دید ما پنهان شودبرای عقب انداختن یک رقیب برخی از شرکت ها پول های کلانی به تولید کنندگان این محتواها میدهند.

هدف دیگر که توسط شبکه های خبری و یا دولت ها استفاده میشود برای اندازه گیری مزان نفوذ خبرهای کذب و جعلی میان اقشار مختلف جامعه است.امروز بسیاری از مردم در غرب جهان بر این باورند که هر فرد در طول خواب یک سال خود، حدوداً هشت عنکبوت می خورد. کمتر کسی می داند که این شایعه از سال ۱۹۹۳ توسط فردی به نام لیزا هولست ابداع شد تا میزان نفوذ خبری در شبکه تار عنکبوتی ارتباطی مردم در آن سالها سنجیده شود.
گاها فکر میکنید که این تحقیقات برای چه سازمان ها یا نهاد هایی میتواند مسمر ثمر باشد.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *