ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ چیست ؟ ( قسمت اول )

ایمیل مارکتینگ چیست ؟

ایمیل مارکتینگ چیست ؟ و شیوه ی بازاریابی ان چگونه است ؟

از وقتی که ایمیل مارکتینگ به بحث گذاشته شد یک شیوه ی و نقش ،  قوی و اثربخشی در بازار بازاریابی ایفا کرد .

این ایمیل ها ، به طوری مفید و پر محتوا هستند که باعث افزایش و جذب بیشتر مخاطبان و مشتریان شما میشود و فروش شما را بالا میبرد .

و این نوع بازاریابی یکطرفه نیست و حتی مخاطبین شما هم بدون سود نمی مانند .

حال لازم است درباره ایمیل مارکتینگ بیشتر بدانید و بفهمید چرا استفاده ازین شیوه برای رشد شغلی شما لازم و واجب است ؟  چگونه باید از ان استفاده کرد ؟

ایمیل مارکتینگ چیست ؟

یک شیوه ی عالی و سریع بازاریابی ایمیل مارکتینگ است که مخاطبان شما با دریافت ایمیل و با به دست اوردن اطلاعات کافی از محصول شما  میتواند با خدمات شما اشنا شوند .

هدف از ارسال ایمیل به مخاطبین :

  • برای بالا بردن بازدید و اشنایی بیشتر توسط مشتریانتان
  • ارائه محصولات و خدمات دیگر خود یا شرکائتان
  • بالا بردن فروش محصولات و رشد بیشتر
  • نگه داشتن مشتریان قدیمی و یاداوری خود به انها

حال درباره ی ایمیل مارکتینگ برای ما چند سوال پیش می اید

  • اولین سوال: چرا ایمیل مارکتینگ برای رشد کار ما لازم است؟
  • دومین سوال:چگونه در ایمیل مارکتینگ بهترین باشیم ؟

نگران نباشید اینجا به همه ی این سوال ها پاسخ داده میشود

چرا ایمیل مارکتینگ برای رشد کار ما لازم است ؟

برای پاسخ اولین سوال  باید بگم باید از جهات مختلف ان را بررسی کنیم

ایمیل مارکتینگ چیست ؟

یک مبحث مهم برای شروع این است چه مقدار هزینه لازم است بپردازیم ؟

این روش بازاریابی مبلغ بسیار کمی برا شروع لازم است

شروع کم هزینه  اما نتیجه  بسیار خوبی دارد

مبحث بعدی این است که عملکرد موفقی داشته باشید

برای عملکرد موفق باید اصولی کار کرد پس باید طوری کار کنیم تا بازگشت ان را بهتر ببینیم .

حال به بررسی سوال دوم میرسیم که چطور در بازاریابی ایمیل مارکتینگ موفق شویم

اطلاعاتی مفید  و لازم در این باره :

خلاق باشید

رمز موفقیت در هرچیزی خلاقیت است  ، خلاقیت باعث جذب مشتری میشود.

پس ایده زیبا و گیرا درباره ی تصویرسازی ها ، رنگ ها و حتی شعار ها باعث گیرایی مخاطب شما میشود .

اینطوری نشان دهنده ی ارزش شما برای مشتریتان است و باعث افزایش مخاطبانتان میشود .

 محتوا صحیح = رشد ایمیل مارکتینگ

بارها تکرار کرده ایم که تولید محتوا بسیار  اهمیت دارد

یک عمل اصلی ایمیل مارکتینگ هم تولید محتوا ی درست و صحیح می باشد.

پس برای رشد و استفاده از ایمیل مارکتینگ لازم است محتوایی متناسب با نیاز مشتری بوجود اوریم .

باید پاسخگویه نیاز مشتریان خود باشید .

مشتری بعد از دریافت ایمیل شما مشتاق است که بداند چه چیزی در ان ایمیل برایشان وجود دارد و چطور نیازشون بر طرف میشود .

 

ایمیل مارکتینگ

زمان مناسب

حتما این جمله را تاحالا شنیده اید که هر کاری زمانی دارد

در ایمیل مارکتینگ هم لازم است زمان ارسال ایمیل خود را بدانید زیرا زمانهای متفاوتی برای بهتر دیده شدن و جذب مخاطبانتان دارد

گرچه این بر اساس روش و شیوه ی زندگی هر مخاطب شما فرق دارد

ولی به طور کلی شما میتوانید بهترین زمان  و بهترین روز برای ارسال ایمیل خود را پیدا کنید.

راجبه محتوا ام که بارها تکرار کردم که بهترین راه جذب مشتریتان تولید محتوااااس

یکی از ویژگی های ایمیل مارکتینگ اینه که هر سازمانی ، شرکتی و… لازم  و کار امد است

حال ۴ گام اثر بخش  در ایمیل مارکتینگ

  • بازهم تولید محتوا

تولید محتوایی گیرا تر : ایمیل هایتان را برای هر شخصی سفارشی کنید

باید دقت داشته باشید که یک ایمیل هوشمندانه  شامل قسمت هایی است که با توجه به مخاطب خاص تغییر میکند.

به عنوان مثال با تغییر دادن اطلاعات شخصی هر فرد در ایمیل میتوانید ایمیل  را برای هر مخاطبتان اختصاصی کنید .

باید این اطمینان را داشته باشید که محتوای شما میتواند روی تصمیم و انتخاب مخاطبتان اثر بخش باشد

بهتر است در محتوای خود محل سکونت  مخاطبتان اشاره شود اینگونه احساس بهتری به انها میدهید

برسی لیست محتوا : قبل از ارسال ایمیل هایتان باید مطمین باشید

عنوانی جذاب داشته باشد

هدف درست و تنظیم شده داشته باشد

با مخاطبتان ارتباط  درست برقرار کند

  • از ابزارهای صحیح استفاده کنید

ویرایشگر WYSIWYG : قبل از ارسال هر پیامی لازم است که شما بتوانید ایمیلتان را مشاهده کنید .

پس سرویس ارسال پیام شما هم باید این ویژگی مهم را داشته باشد تا قبل ارسال هر پیامی ان را دقیق بررسی کنید تا بتوانید از درستی ان مطمئن شوید .

نرم افزار DRAG AND DROP  : این یک سیستم پیشرفته است برای راحتی بیشتر کار ارسال کننده

قبلا برای ارسال ایمیل نیاز به کد نویسی داشتید اما امروزه با این سرویس میتوانید به راحتی ایمیلی زیبا برای مخاطبانتان ارسال کنید .

  • حتما از رسیدن ایمیل به دست مخاطبتان مطمئن شوید

یک  قسمت نتیجه بخش و تاثیر گذار شما  رسیدن ایمیل درخواستیتان  به دست مخاطبانتان است

پس به دو نکته ی زیر قبل ارسال پیامتان دقت کنید

  • فرمت ایمیلتان :

    فرمت ایمیل چگونه باشد؟

    باید فرمت هایی HTML  ، TEXT داشته باشد و باید مطمین باشید که سیستم عامل های مختلف انها را ساپورت میکند

  • سازگاری ان با تمامی دستگاها :

    مطمین باشد ایمیل شما در تمامی دستگاها قابل دریافت است

    دستگاها مانند کامپیوتر و تبلت و گوشی و …

 خب حالا لازم است بدانید  کارتان تازه شروع شده

حال شما باید بازخوردها و نتایج کارتان را بررسی کنید پس دست نگه ندارید

بررسی عملکردتان باعث میشود که شما درست یا غلط بودن کار خود را در یابید

پس حتما بررسی کنید که چند نفذ ایمیل شما را خوانده اند

چند نفر روی لینک هایی که داده اید کلیک کرده و وارد شده اند

چه تعدادی هنو توسط مخاطبتان بازدید نشده یا نرسیده است .

 

 

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *