استارتاپ چیست

استارتاپ چیست؟

استارتاپ چیست؟

مباحث گوناگونی از استارتاپ در راه اندازی کسب و کار و کار آفرینی در مجامع مختلف مطرح شده است.

اگر با این گونه شرکتها برحورد داشته باشید متوجه میشوید که هر کس تعریف تازه و معنای مجزایی برای آن مطرح میکند.

قصد دارم در این مقاله بهترین و مفهومی ترین تعریفی که میتوان پیدا کرد را در اختیار شما قرار بدهم.

قبل از درک معنی استارتاپ ما باید این را بدانیم که مفهوم اصلی استارتاپ چیست:

ما میتوانیم بگوییم که این شرکتهای نوپا لوزما همایش نیستند.

نمیتوان یه وبسایتی که تازه رو هاست آمده را شرکتی نوپا خواند.

تعاریف متفاوتی که بزرگان کارآفرینی ارائه کرده اند همه خوب و قابل تامل است اما بهترین و جامعترین تعریفی که در حال حاضر ارائه شده است این میباشد که:

به سازمانی که به صورت موقت فعالیت میکند و سعی در بدست آوردن مدلی از تجارت برای مقیاسهای بزرگ به گونه ای تکرار شونده باشد میگویند.

 

افرادی با سلیقه برای تبلیغات

افرادی هستند که به شما کمک میکنند تا برای ایده ای که دارید مدلی تجارت بسازید.

اگر قصد دارید مدلی از کسب و کار را شروع کنید و در آن به بهترین موقعیت برسید قبل از این که تجارت خود را شروع کنید از آن

مدلی در ذهن خود بسازید تا بتوانید تصویر ذهنی از آن داشته باشید.

فردا دیر است همین حالا شروع کنید

برای شروع کار نیاز به یک سازمان داریم که تعریف سازمان را در زیر برای شما توضی میدهم:

اگر در یک مجموعه افراد با استفاده از ابزار و روابط با هم در ارتباط باشند یه سازمان شکل میگیرد .

تعریف بالا را اشتباه فرض نکنید این تعریف برای همه است نیاز نیست که شرکت ما ثبت باشد یا ثبت نباشد یا حتی در محیط خانه باشد به هر گونه ارتباطی در یه محیط را سازمان میگویند.

اگر تعریف بالا را درک کرده باشد متوجه میشوید که باید کسب و کار ما در کمترین زمان ممکن به حالت عملیاتی بیافتد.

اگر بتوانید در مدیریت زمان موفق باشید و سرعت خود را در رسیدن به هدف زیاد کنید خیلی زود موفق میشوید.

نباید بیش در تاسیس شرکتهای نوپا تاخیر داشته باشیم، چرا که ممکن است صبر و حوصله ما به سر برسد در این بین ممکن

رقیبان ما که همین ایده را دارند زود تر به نتیجه برسند که همین امر بعثت میشود ما در این کار شکست بخوریم.

باید خیلی زود به نتیجه برسیم چون توان ملی در این نوع شرکتها محدود هیت و انرژی دوجندان میباشد پس نباید برای رسیدن

به نتیجه دوچار تاخیر شویم.

اگر میخواهید به هدف خود در تاسیس یک استارتاپ برسید باید مدام در حال تحقیق در زمینه های فعالیت خود باشید .

فردا دیر است همین حالا شروع کنید

 

بعد از اینکه تحقیق و پژوهش خود را به اتمام رساندید مبایست آن چیزی که مد نظر شما هست را کشف کنید.

باید به این نتیجه برسید که کسب و کار شما در مقیاس بالا میتواند توسعه یابد وتکرار پذیر باشد.

تعریف مهم دیگری که در این شرکتهای نوپا بکار میرود عدم قطعی بودن است.

در یک استارتاپ شما نیدانید که آیا این کار به موفقیت میرسد یا خیر.

این عدم قطعیت باعث میشود شما در تاسیس یک شرکت نوپا با احتیاط قدم بردارید.

در تاسیس چنین شرکتهایی شما نمیدانید از کجا شروع کنید یا یا از چه راهی وارد شوید.

اگر ندانید کدام راه حل جواب میدهد و کدام جواب نمیدهد ممکن است به خاطر خطرات کار کلا از این کار دست بکشید.

تاسیس یک استارتاپ عملا همراه است با آزمون و خطا که کاری خسته کننده و دشوار است .

اگر بخواهیم با این روش جلو برویم ابتدای کار با کندی زیادی پیش میرویم که واقعا شما را به چالش میکشد و باید استقامت

زیادی داشته باشید. در این گونه شرکتها افراد باید همواره به صورت تیمی فعالیت کنند.

اگر برای یک مدل کسب و کار به طرح نیاز دارید به ادامه دقت فرمایید.

مدل کسب و کار تکرار پذیر: این مدل به نحوی میباشد که ما میخواهیم از آن کسب در آمد کنیم.

در این مدل ما میخواهیم بارها

آن را تکرار کنیم و برای هر تکرار از آن درآمد کسب کنیم.

فردا دیر است همین حالا شروع کنید

 

مدل دیگری که میتوان معرفی کرد مقیاس پذیر است: میتوان این مدل تجارت را در مقیاسهای بزرگ استفاده کرد.

میتوان از نیروی انسانی بیشتری استفاده کرد و روشهای کسب و کار جدیدی را ارائه کرد.

تعاریفی که در بالا معرفی کردیم به رشد شرکت نوپایی که قرار است شما تاسیس کنید کمک زیادی میکند.

باید در نظر داشت که رشد استارتاپ شما باید سریع باشد و خیلی سریع باید به سود دهی برسید.

در نتیجه این اعمال و به سودآوری و رشد بالایی میرسید.

 

ایده پردازی در استارتاپ:

شرکتهای نوپا معمولا از ایده های ناب و نوآوریهایی  که در ذهن شما شکل میگیرد به وجود می آید.

در چنین شرکتهایی افراد با جستجو  و خلق ایده ها مدلهای کسب و

کار جدیدی را ارائه میدهند که میتوانند خدمات زیادی را در

راستای همان ایده به افراد ارائه دهند.

تعاریف درست در مورد استارتاپ :

شماره۱

: استارتاپ لزوما در حوزه ی کامپیوتر نیست دلیل اینکه اغلب در این حوزه رقابت زیاد است ۲ دلیل دارد.

۱٫هزینه ها در این حوزه روز به روز کاهش میباید و عرصه رقابت برای اکثر شرکتها فراهم است.

میتوان در این حوزه با کمترین هزینه رقابت کرد.

۲٫بستر کسب و کار در این حوزه بسیار محیا است چرا که میتوان با استفاده از پهنای باید مناسب و پردازنده های به روز و نرم

افزار هایی که در این حوزه ارائه شده است.میتوان به تکرار پذیر و مقیاس پذیر بودن این استارتاپ ها امیدوار بود و کسب درآمد

کرد.

شماره دو

وبسایتها یا نرم افزارهای گوشی را نمتوان یه استارتاپ معرفی کرد. تعریف مناسب تر این است که تجارتی که پشت آن وبسایت

انجام میشود مهم است و میتوان به صورت مقیاس پذیر از آن استفاده کرد.

شماه سه:

تجارتهایی که به صورت کوچک هستند را استارتاپ نمیگویند. مثلا یه نانوایی را استارتاپ نمیگویند .

چرا که مقیاس پذیر نیست و نمیتواند از آن حالت سنتی پیشی بگیرد.

نحوه ی فکر کردن افراد در استارتاپ:

وقتی یک شرکت نوپا شکل میگیرد ، شرکتهای نوپا احساس خطر میکنند.این احساس خطر درست است و  همین امر ممکن

است آن شرکت قدیمی که مدتهاست در جامعه فعالیت میکند از بین برود.

شرکتهای قدیمی سعی میکنند که جلو یفعالیت آن شرکت نوپا را بگیرند و اجازه فعالیت را به او ندهند.

شرکتهای بزرگ و قدیمی با تاسیس شرکتهای کوچکتر میوانند سرعت عمل خود را بالا ببرند

و قسمتی از تنبلی شرکت اصلی را جبران کنند که میتواند به با سرعت بیشتری فعالیت کند.

از همین رو شرکتهای بزرگ استارتاپی با همین روش میتوانند با سرعت بیشتری به فعالیت خود ادامه بدهند .

این شرکتها کارکنان خود را تشویق میکنند که تیم های کوچک استارتاپی شکل بدهند تا به بزرگتر شدن شرکت اصلی خود کمک کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *